onsdag den 2. september 2009

Ankomst

Så lykkedes det, jeg er i Berlin!

Sidder og drikker kaffe og ryger en velfortjent smøg på Alexanderplatz, kigger ud over det tyske landskab... som nu nok mere er det tyske turistlandskab, men hvad faen. Det lykkedes mig at bestille min kaffe og internet på tysk, kun blandet med få engelske gloser. Ja ja, det går fremad!

Turen gik godt. Jeg var noget træt da jeg stod op kl. 5 i morges, efter kun 3 timers søvn, som følge af rare farvelbajere med vennerne. Dejligt at få sagt ordentligt farvel til så mange. Men jeg måtte jo finde min bus, og da jeg først var vel sat i mit sæde, sov jeg stort set resten af vejen. Endnu en gang kom mit fortræffelige sovegen mig til hjælp.

Desværre er en af mine couchsurferværters bedstemor død i går. Stakkels pige, men utroligt nok har hun stadig overskud til at have mig i nat og i morgen. Kun en smule udsat til i aften pga. bisættelsen. Så senere hopper jeg på en eller anden U-bahn og finder min sofa.

Jeg er spændt og træt og tosset med kaffe!

Ingen kommentarer: